התעמלות במחשבה אחרת

האם ניתן למנוע או להאט את הנמכת עמוד השדרה ושחיקת הסחוס?
האם אפשר להאריך את העורף ולמנוע התכנסות והקשחת הכתפיים?
מה הקשר בין הכרס לכאבי גב תחתון?

זה קורה לכל אחד מאתנו ,עם השנים הגוף מאבד מגמישותו,יציבה נפגעת,העורף מתקצר ובשלב מסוים אנחנו מאבדים גובה. פשוטו כמשמעו! שיטת מחשבת הגוף פותחה כדי לתת מענה לתהליכים אלה,וכדי להעניק לכולנו הזדמנות לשפר את היציבה , לצמצם את השחיקה, להגדיל את טווח התנועה במפרקים ועכב תהליכים ניווניים הפוקדים את הגוף האנושי.

שיטת מחשבת הגוף הומצאה ופותחה במשך יותר מ50 שנה על ידי יוספה מיכאלי -פיזיוטרפיסטית ומורה לחינוך גופני
היא מבוססת על הבנת גוף עמוקה ועל ידע רפואי רחב . באמצעות שימוש ביכולת הלמידה עוזרת השיטה בהקניית הרגלי תנועה נכונים משפרת את היכולת התנועתית והתפקוד היומיומי הופך קל, יעיל ונעים רבה יותר . השיטה עובדת על הכושר גופני (כוח, גמישות,קואורדינציה ,בניית עצם ועוד ) בדרך נעימה ומאוזנת ללא עומסים מוגברים וללא שחיקה . התוצאה כאבים נעלמים בטן מתחזקת יציבה משתפרת .

כמה עקרונות של מחשבת הגוף:

שרירי בטן המפתח למניעת כאבי גב- בטן רפויה ובולטת איננה רק בעיה אסטטית. אם נזכור לרגע כי הבטן היא בעצם צדו השני של הגב התחתון נבין את ההשלכות :כאשר הבטן בולטת החוצה היא מהווה משקולת המעמיקה את השקע המותני כתוצאה מכך נוצר לחץ מוגבר על חוליות הגב התחתון וזה מזמין כאבים .חיזוק ואיסוף של הבטן באופן מושכל וכחלק מאורח החיים, חשוב ביותר לשמירה על בריאות הגב התחתון ולארגון היציבה כולה .

דוגמאות לדפוסי תנועה שגויים

  • הרמת הכתפיים אל האוזניים והבאתן קדימה.
  • קיצור הערף והמותנית.
  • עמידה כשכפות הרגליים מסובבות החוצה או פנימה.
  • בטן רפויה ו"נשפכת" קדימה.
  • עצירת נשימה עת מאמץ.
  • אי שחרור של השרירים בעת מנוחה.

פחות זה יותר

מחשבת הגוף מעודדת לאיכות ולא לכמות .הפעילות בשיעורים הדרגתית , מתוך הקשבה לגוף והתחשבות בו וללא תרגול מכאני . במקום דפוסים אוטומטיים למדים לפתח תבונה גופנית והתנהגות גופית נכונה עלפי מחשבת הגוף הפעלת המוח לא פחות חשובה מהפעלת הכוח.

נקעה רגלי

נקע. מה זה ואיך נכון לטפל בו?  באחת השבתות בעודי פוסעת עם בעלי, בתי ונכדתנו הפעוטה, בשולי חדרה, בינות הפרדסים

להמשך קריאה »

התחבר.י למועדון של סטודיו מעברים